loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 175
11 زمان : 1399:2

ويزاي اسلووني

ما در اين مقاله سعي مي‌ كنيم شما را با شرايط دريافت ويزاي اسلووني آشنا كنيم. زماني كه يك كشور خارجي را براي سفر خود انتخاب مي‌ كنيم يكي از مهم‌ترين مواردي كه ذهنمان را به خود مشغول مي‌ كند گرفتن ويزا است. ما در اين مقاله اطلاعاتي كامل و جامع دربارهٔ تعريف ويزا، مراحل صدور ويزا، انواع ويزا و تمديد و ترجمهٔ ويزا را آورده‌ ايم كه بتواند شما را در تهيهٔ ويزا كمك كند. همينطور ويزاي شينگن را كه جز معروف‌ ترين ويزاها مي‌ باشد معرفي كرديم. اگر شما قصد سفر به اسلووني را داريد بايد شرايط دريافت ويزاي تضميني اسلووني و كاربردهاي آن را بدانيد.

درباره كشور اسلووني

اسلووني يكي از كشورهاي اروپاي مركزي است. اين كشور از غرب با ايتاليا، از شمال با اتريش، از شمال شرق با مجارستان و و از جنوب شرق با كرواسي هم مرز است. مساحت اين كشور نزديك به 273 كيلومتر مربع است. جمعيت اسلووني نزديك به دو ميليون و نه هزار و دويست و چهل و پنج نفر است. پايتخت اسلووني ليوبليانا است.

آب و هواي اسلووني در سواحل مديترانه‌ اي است همينطور تابستان گرم و داغي دارد. زبان بومي در اين كشور اسلونيايي است البته اگر قصد سفر به اين كشور را داريد بايد بدانيد كه در مناطق مختلف مردم به زبان‌ هاي مختلف آلماني، ايتاليايي يا مجاري صحبت مي‌ كنند. اسلووني مناطق مختلفي دارد مانند مناطق ساحلي، آلپ جوليان، اسلووني مركزي و اسلووني جنوب شرقي. اسلووني با توجه به شرايط جغرافيايي كه دارد از اقتصاد و وضعيت اجتماعي پيشرفته‌ اي برخوردار است. واحد پول اين كشور يورو و زبان رسمي مردم ساكنين آن اسلوونيايي است.

اسلووني جاذبه‌ هاي ديدني زيادي دارد مانند موزه ملي اسلووني، شهر ليوبليانا، ساوينجا، دره سالك، كوه‌ هاي آلپ جوليان، غاره هاي جنوب اسلووني، دامنه‌ هاي آلپ و خيلي ديگر از مناطق ديدني. اگر شما ويزاي اسلووني را دريافت كرده‌ ايد مي‌ توانيد از اين مناطق بسيار زيبا و ديدني هم لذت ببريد.

درباره كشور اسلووني

سفارت اسلووني در ايران

كشور اسلووني جزء اتحاديه ي اروپا و معاهده ي شينگن مي باشد. اتباع ايراني كه قصد سفر به اسلووني را دارند بايد ويزاي اسلووني را تهيه كنند. مدت اين ويزا در هر شش ماه از سال نبايد بيشتر از 90 روز باشد.

فرم تقاضاي ويزا در وب سايت سفارت جمهوري فدرال اسلووني در تهران قابل دريافت است ولي شما مي توانيد براي دريافت فرم به صورت حضوري هم به سفارت برويد اما وقت مصاحبه به صورت تلفني به شما اعلام خواهد شد.

ويزاي شينگن اسلووني

احتمالاً تا به حال اسم ويزاي شينگن را شنيده‌ ايد. بيست و شش كشور اروپايي با هم پيماني بستند به نام شينگن كه طبق يكي از بندهاي آن، شما با گرفتن ويزاي يكي از اين 26 كشور مي‌ توانيد به ساير كشورها هم سفر كنيد. كشورهايي كه پيمان شينگن را امضا كردند شامل اتريش، بلژيك، جمهوري چك، دانمارك، استوني، فنلاند، فرانسه، آلمان، يونان، مجارستان، ايسلند، ايتاليا، ليتواني، لوكزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، لاتويا، اسلواكي، ليختنشتاين، اسلووني، اسپانيا، سوئد و سوئيس هستند. بنابراين شما با گرفتن ويزاي شينگن مي توانيد به اسلووني و ساير كشورهاي اروپايي سفر كنيد.

ويزاي شينگن اسلووني

دريافت ويزاي اسلووني

نام ديگر ويزا رواديد است. ويزا مدركي است كه به واسطهٔ آن فرد مي‌ تواند به كشور ديگري ورود كند. ويزا معمولاً به صورت برچسب يا مهر است كه روي اسناد مربوط به شخص چسبانده مي‌ شود. برخي از افراد مفهوم گذرنامه و ويزا و پاسپورت را با هم اشتباه مي‌ كنند. پاسپورت و گذرنامه يك معني دارند اما معني ويزا با اين دو متفاوت است. همانطور كه قبلاً ذكر كرديم ويزا اجازهٔ ورود به يك كشور است كه توسط كشور مقصد صادر مي‌ شود اما پاسپورت يك سند معتبر است كه هويت شما را تأييد مي‌ كند و توسط كشوري كه در آن متولد شديد صادر مي‌ شود.

مدارك لازم براي صدور ويزاي اسلووني

اگر به دنبال يك ليست كامل براي دريافت ويزاي تضميني اسلووني هستيد ما يك ليست كامل به شما معرفي مي‌ كنيم. البته اين مدارك تقريباً براي همه ويزاها مشترك هستند.

-1 پاسپورت، كه بايد تاريخ انقضاي آن حداقل سه ماه بعد از پايان سفر باشه (البته براي بعضي كشورها اين مدت 6 ماه است).

-2 شناسنامه

-3 پر كردن فرم ويزا. در اين فرم سوالاتي راجع به شخص سفر كننده و هدفش از سفر پرسيده مي‌ شود. در اين فرم‌ ها بستگي به مقصدي كه داريد سؤال‌ هاي متفاوتي پرسيده مي‌ شود.

-4 مداركي كه نشان دهندهٔ شغل و يا دانشجو بودنتان در محل سكونتتان باشد. براي كساني كه بازنشسته هستند ارائهٔ مدارك بازنشستگي كافي است.

-5 مداركي كه نشان دهندهٔ توانايي مالي شما باشد مثل حساب بانكي، اوراق سهام و يا سند ملكي.

-6 عكس. سفارتخانه‌ها معمولاً روي جديد بودن عكس و بدون روتوش بودن آن تاكيد دارند.

-7 رزرو پرواز رفت و برگشت به كشور و در مواردي خريد بليط قطعي.

-8 دعوتنامه از شخص يا شركت ، در كشور مقصد يا رزرو هتل براي مدت اقامت.

-9 بيمهٔ مسافرت

10-تعيين وقت سفارت و مصاحبه

براي تهيه ويزاي كشور اسلووني به سفارت مربوطه مراجعه كنيد و مدارك لازم براي دريافت ويزاي اسلووني را تهيه كنيد.

مدارك لازم براي صدور ويزاي اسلووني

ترجمه ويزاي اسلووني

بعضي از سفارتخانه‌ها از شما مي‌ خواهند كه مدارك فارسي را به زبان انگليسي يا زبان رسمي آن كشور ترجمه كنيد. بعضي كشورها هم مانند فرانسه مدارك فارسي را قبول مي‌ كنند. بنابراين در هنگام تهيهٔ ويزاي اسلووني دقت كنيد زيرا بايد مدارك را ترجمه كنيد.

ترجمه ويزاي اسلووني

اطلاعات كلي درباره ويزاي اسلووني

سفر به كشورهاي خارجي يكي از گزينه‌ ها براي گذراندن تعطيلات است اما اين سفرها مانند سفرهاي داخلي راحت نبوده و اينگونه نيست كه شما تصميم به سفر بگيريد و حركت كنيد. براي يك مسافرت خارجي بايد از قبل اقداماتي انجام شود.

هر كشور قوانين مربوط به خود را دارد كه شما از قبل بايد اين قوانين را به خوبي مطالعه كنيد تا به مشكل برنخوريد. يكي از اين قوانين داشتن ويزا براي ورود به كشورهاي خارجي است. ويزا به مدركي گفته مي‌ شود كه به اشخاص اعطا مي‌ گردد تا بوسيلهٔ آن بتوانند به كشورهاي ديگر ورود كنند. براي كساني كه قصد سفر به اسلووني را دارند دريافت ويزاي اسلووني الزامي است. از آنجايي كه تهيه ويزا مراحل زيادي دارد در اين قسمت شما را با انواع ويزاهاي اسلووني آشنا مي‌ كنيم.

انواع ويزاي اسلووني

ويزا به طور كلي يك سند رسمي و مجوزي است كه از طرف سفارتخانه، كنسولگري يا اداره مرزباني كشور مقصد براي سفر اتباع بيگانه به آن كشور صادر مي‌ شود. ويزا شرط لازم براي ورود به كشور مقصد است اما تصميم نهايي توسط ماموران مرزباني و در مبادي ورودي هوايي، زميني و دريايي گرفته خواهد شد. اگر بخواهيم انواع ويزا از نظر نحوهٔ اقدام كردن را دسته بندي كنيم، 1- در اين روش مي‌ توانيد به طور مستقيم به سفارت خانه مراجعه كنيد، فرم‌ هاي ويزا را دريافت كنيد و درخواست ويزا دهيد. براي تهيه ويزاي فوري اسلووني هم مي توانيد از اين روش استفاده كنيد. 2- در روش دوم مي‌ توانيد درخواست خود را از طريق آژانس‌ ها و شركت‌ هاي واسطه انجام دهيد. براي تهيهٔ ويزاي اكثر كشورها از هر دو روش مي‌ توانيد استفاده كنيد اما بعضي كشورها مثل روسيه و چين بهتر است كه از طريق آژانس اقدام كنيد. براي كشورهايي مثل سنگاپور و امارت هم فقط مي‌ توان از روش دوم استفاده كرد. اين روش هم براي دريافت ويزاي تضميني اسلووني قابل استفاده است.

اخذ ويزاي كاري اسلووني

ويزاي كاري به ويزايي اطلاق مي‌ شود كه شخص به منظور كار كردن در يك كشور مي‌ خواهد به آن كشور وارد شود. دريافت ويزاي كاري براي كشورهاي مختلف شرايط متفاوتي دارد اما اگر شما مي‌ خواهيد ويزاي اسلووني از نوع ويزاي كاري تهيه كنيد بايد قوانين آن را بدانيد.

شرايط پذيرش ويزاي كاري اسلووني

براي دريافت ويزاي كاري اسلووني بايد جاب آفر يا همان دعوت نامه كاري داشته باشيد. كارفرماي شما به مدت سه ماه در اسلووني آگهي مي زند در صورتي كه شخصي كه تبعه ي اين كشور باشد را پيدا نكند بايد به مدت 33 ماه در اتحاديه ي شينگن اعلام نياز كند در صورتي كه باز هم شخصي با اين شرايط پيدا نشد شما مي‌ توانيد با جاب آفر خود وارد بازار كار اسلووني شويد.

راه دوم براي دريافت ويزاي كاري اسلووني اين است كه فرد متقاضي درخواست ويزاي كاري مي كند و براي اين فرد متناسب با شرايط وي ويزاي جست و جوي كار 66 ماهه صادر مي شود. اين ويزا به شخص اجازه مي دهد كه آزادانه به دنبال كار بگردد و پس از دستيابي به كار مورد نظر و پرداخت ماليات به اقامت دائم دست پيدا كند. معمولا بعد از گذشت 4 الي 5 سال مي توانيد درخواست اقامت دائم كنيد.

اخذ ويزاي كاري اسلووني

اخذ ويزاي تحصيلي اسلووني

ويزاي تحصيلي يا ويزاي دانشجويي نوعي ويزاي بلند مدت است كه به دانشجويان اعطا مي‌ شود. اين ويزا بسته به طول مدت تحصيل فرد مي‌ تواند متفاوت باشد.

يكي از راه‌ هاي ورود به كشور اسلووني دريافت ويزاي اسلووني از نوع تحصيلي است. شما مي‌ توانيد در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا ويزا را دريافت كنيد. براي پذيرش در مقطع كارشناسي نياز به مدرك زبان نداريد زيرا تحصيل در اين مقطع به زبان اسلوونيايي است و طول مدت آن نيز 4 سال است. براي تحصيل در مقاطع ارشد و مخصوصاً دكترا داشتن مدرك زبان امتياز محسوب مي‌ شود. تحصيل در كشور اسلووني مزاياي زيادي دارد به عنوان نمونه شما با اقامت در اين كشور مي‌ توانيد به ساير كشورهاي عضو اتحاديهٔ شينگن سفر كنيد، مدارك دانشگاهي شما براي ساير كشورها قابل قبول است، با اقامت در اين كشور شهروند اتحاديه اروپا محسوب مي‌ شويد و بسياري مزاياي ديگر. تحصيل در كشور اسلووني در مقطع ارشد و دكترا به زبان انگليسي است و معدل مقاطع قبل در اخذ پذيرش موثر است.

مدارك لازم براي اخذ اسلووني

اصل مدارك مقاطع قبلي

ريز نمرات مقاطع قبلي در كنار كليه ي مدارك لازم براي دريافت ويزاي اسلووني.

اخذ ويزاي تحصيلي اسلووني

اخذ ويزاي پزشكي اسلووني

ويزاي پزشكي براي كساني است كه مي‌ خواهند با هدف درمان وارد يك كشور شوند. بنابراين اگر مي‌ خواهيد به منظور درمان وارد كشور اسلووني شويد بايد ويزاي پزشكي اسلووني را تهيه كنيد.

اخذ ويزاي پزشكي اسلووني

اخذ ويزاي ازدواج اسلووني

اين نوع ويزا براي كساني است كه مي‌ خواهند با فردي كه در آن كشور اقامت دائم دارد ازدواج كنند. اسلووني هم براي ازدواج قوانيني دارد كه شما در هنگام دريافت ويزاي اسلووني بايد آن ها را رعايت كنيد. بعد از انجام كليهٔ مراحل به منظور دريافت ويزاي فوري اسلووني مجوزي تحت عنوان ” كارت اقامت يكي از اعضاي خانواده شهروندان اسلوونيايي” دريافت مي‌ كنيد كه اين مجوز به شما اين اختيار را مي‌ دهد كه در اسلووني اقامت كنيد، كار كنيد و به مدت 90 روز وارد كشورهاي شينگن شويد.

اخذ ويزاي ازدواج اسلووني

اخذ ويزاي توريستي اسلووني

همانطور كه از اسم اين ويزا مشخص است براي كساني قابل استفاده است كه هدفشان گردشگري در مكان مقصد باشد.

اگر اسلووني را مكاني براي گردشگري انتخاب كرديد بايد از طريق ويزاي توريستي اسلووني اقدام كنيد. ويزاي اسلووني به شما اين امكان را مي‌ دهد كه از جاذبه‌ هاي ديدني بسياري از كشورهاي ديگر كه عضو اتحاديهٔ شينگن هستند هم ديدن كنيد.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي اسلووني مانند ساير مداركي است كه در زير در مورد آن ها صحبت مي كنيم. حضور متقاضي در سفارت اسلووني همراه تمام مدارك الزامي است اما وقت مصاحبه به صورت تلفني اعلام مي شود.

اخذ ويزاي توريستي اسلووني

ويزا اسلووني از نظر دفعات ورود به كشور

ويزاها از نظر دفعات اجازه ورود به كشور متفاوت هستند كه ما در اينجا قصد داريم انواع اين ويزاها را به شما معرفي كنيم تا براي تهيه ويزاي اسلووني به مشكل بر نخوريد.

ويزاي يكبار ورود يا سينگل

اين نوع ويزا بعد از يك بار ورود و خروج از كشور به طور اتوماتيك غيرقابل اعتبار مي‌ شود. حتي اگر از نظر مدت هنوز اعتبار داشته باشد غيرقابل استفاده مي‌ باشد.

ويزاي دوبار ورود يا دابل

اين نوع ويزا به شما اجازه مي‌ دهد در مدتي كه ويزاي شما اعتبار دارد دو بار وارد كشور مورد نظر شويد.

ويزاي چند بار ورود يا مولتيپل

اين نوع ويزا مانند ويزاي دابل است با اين تفاوت كه در مدت زماني كه اعتبار دارد شما مي‌ توانيد چندين بار به كشور مقصد ورود و خروج كنيد.

ويزاي صفر بار ورود

اين نوع ويزا تحت عنوان ويزاي ترانزيت فرودگاهي است. بعضي از كشورها حتي براي تعويض هواپيما در فرودگاه آن كشور هم درخواست ويزا مي‌ كنند. با اين نوع ويزا شما حق خارج شدن از فرودگان حتي براي چند دقيه را هم نداريد. در واقع اين ويزا براي خارج شدن از هواپيما، رفتن به سالن ترانزيت و سوار شدن به هواپيماي مقصد است. بيشتر كشورهاي اروپايي همچين قانوني براي دارندگان پاسپورت ايراني دارند.

ويزا اسلووني از نظر دفعات ورود به كشور

ويزاي اسلووني بر مبناي روابط بين كشورها

حركت آزاد

در اين نوع تفاوتي بين شهروندان دو كشور نيست و شهروند در كشور مبدأ مي‌ تواند در كشور مقصد كار كند يا تحصيل كند و يا فقط آن جا اقامت كند. مانند كشورهاي عربي خليج فارس و يا اتحاديهٔ اروپا.

لغو رواديد (بدون ويزا)

در اين نوع ويزا اگر شخص بخواهد براي سفر و يا ديدار بستگان و دوستان خود به كشور ديگر وارد شود نياز به ويزا ندارد اما اگر بخواهد به قصد كار يا تحصيل وارد كشور شود بايد اقدام به تهيهٔ ويزا كند.

ويزا در مقصد

اين نوع ويزا براي سفر كوتاه مدت است و مسافر در هنگام ورود به مقصد برايش ويزا صادر مي‌ شود. تفاوتي كه رواديد در بدو ورود با لغو رواديد دارد اين است كه كشور مقصد مي‌ تواند حق ويزا ندادن را براي خود محفوظ نگه دارد.

ويزا از مبدأ

در اين نوع از رواديد كسي كه قصد سفر به كشور ديگري را دارد بايد به نمايندگي‌ هاي كشور مقصد درخواست رواديد بدهد. البته اين نوع رواديد فرآيند پيچيده و سختي دارد و احتمال اينكه موفق به دريافت ويزا نشويد زياد است. زيرا شخص در اين حالت حتماً بايد بسته به نوع ويزايي كه مي‌ خواهد بگيرد مدارك مرتبط با آن را ترجيحاً به صورت ترجمه شده تحويل دهد كه اين خود هزينهٔ زيادي را شامل مي‌ شود.

سفر ممنوع

در اين حالت كشور مبدأ يا مقصد سفر به كشورهاي همديگر را ممنوع مي‌ كنند كه دلايل اين اقدام معمولاً سياسي و امنيتي است. يك نمونه از اين حالت شهروندان ايراني است كه حق سفر به اسرائيل را ندارند.

ويزاي اسلووني بر مبناي روابط بين كشورها

تمديد ويزاي اسلووني

در صورتي كه بيش از زمان تعيين شده در ويزاي اسلووني در كشور اسلووني بمانيد اقامت شما غير مجاز تلقي شده و مشمول جريمه خواهيد شد. در زمان تهيه ويزاي كشور اسلووني به مدت زمان اقامت توجه كنيد.

زماني كه شما در سفر هستيد و تمايل داريد كه بيشتر در آنجا بمانيد مي‌ توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد. البته تمديد ويزا هميشه آسان نيست. براي بعضي كشورها كار ساده‌ اي است اما براي تعدادي از كشورها كه داراي قوانين سخت هستند اين كار هم سخت است و شما بايد ماموران پليس و مرزبانان كشور را قانع كنيد.

تمديد ويزاي اسلووني

البته به اين نكته هم توجه شود كه در صورتي كه شما ويزاي خود را تمديد كنيد دفعهٔ بعد براي دريافت ويزاي آن كشور با سختگيري بيشتري مواجه مي‌ شويد. اگر بيشتر از مدت مجاز در يك كشور بمانيد در هنگام خروج از آن كشور بايد در ازاي روزهايي كه بيشتر مانديد جريمه پرداخت كنيد و احتمالاً تا يك مدت زمان مشخص اجازهٔ سفر به آن كشور را نخواهيد داشت. در هنگام تهيه ويزاي اسلووني به زمان تعيين شده جهت اقامت هم توجه كنيد بعضي ويزاها ممكن است تا دو ماه هم اعتبار داشته باشند اما بيشتر از 15 روز اقامت در كشور مورد نظر مجاز نباشد در اين صورت بايد اقدام به تمديد ويزاي خود كنيد.

ويزاي اسلووني

ما در اين مقاله سعي مي‌ كنيم شما را با شرايط دريافت ويزاي اسلووني آشنا كنيم. زماني كه يك كشور خارجي را براي سفر خود انتخاب مي‌ كنيم يكي از مهم‌ترين مواردي كه ذهنمان را به خود مشغول مي‌ كند گرفتن ويزا است. ما در اين مقاله اطلاعاتي كامل و جامع دربارهٔ تعريف ويزا، مراحل صدور ويزا، انواع ويزا و تمديد و ترجمهٔ ويزا را آورده‌ ايم كه بتواند شما را در تهيهٔ ويزا كمك كند. همينطور ويزاي شينگن را كه جز معروف‌ ترين ويزاها مي‌ باشد معرفي كرديم. اگر شما قصد سفر به اسلووني را داريد بايد شرايط دريافت ويزاي تضميني اسلووني و كاربردهاي آن را بدانيد.

درباره كشور اسلووني

اسلووني يكي از كشورهاي اروپاي مركزي است. اين كشور از غرب با ايتاليا، از شمال با اتريش، از شمال شرق با مجارستان و و از جنوب شرق با كرواسي هم مرز است. مساحت اين كشور نزديك به 273 كيلومتر مربع است. جمعيت اسلووني نزديك به دو ميليون و نه هزار و دويست و چهل و پنج نفر است. پايتخت اسلووني ليوبليانا است.

آب و هواي اسلووني در سواحل مديترانه‌ اي است همينطور تابستان گرم و داغي دارد. زبان بومي در اين كشور اسلونيايي است البته اگر قصد سفر به اين كشور را داريد بايد بدانيد كه در مناطق مختلف مردم به زبان‌ هاي مختلف آلماني، ايتاليايي يا مجاري صحبت مي‌ كنند. اسلووني مناطق مختلفي دارد مانند مناطق ساحلي، آلپ جوليان، اسلووني مركزي و اسلووني جنوب شرقي. اسلووني با توجه به شرايط جغرافيايي كه دارد از اقتصاد و وضعيت اجتماعي پيشرفته‌ اي برخوردار است. واحد پول اين كشور يورو و زبان رسمي مردم ساكنين آن اسلوونيايي است.

اسلووني جاذبه‌ هاي ديدني زيادي دارد مانند موزه ملي اسلووني، شهر ليوبليانا، ساوينجا، دره سالك، كوه‌ هاي آلپ جوليان، غاره هاي جنوب اسلووني، دامنه‌ هاي آلپ و خيلي ديگر از مناطق ديدني. اگر شما ويزاي اسلووني را دريافت كرده‌ ايد مي‌ توانيد از اين مناطق بسيار زيبا و ديدني هم لذت ببريد.

درباره كشور اسلووني

سفارت اسلووني در ايران

كشور اسلووني جزء اتحاديه ي اروپا و معاهده ي شينگن مي باشد. اتباع ايراني كه قصد سفر به اسلووني را دارند بايد ويزاي اسلووني را تهيه كنند. مدت اين ويزا در هر شش ماه از سال نبايد بيشتر از 90 روز باشد.

فرم تقاضاي ويزا در وب سايت سفارت جمهوري فدرال اسلووني در تهران قابل دريافت است ولي شما مي توانيد براي دريافت فرم به صورت حضوري هم به سفارت برويد اما وقت مصاحبه به صورت تلفني به شما اعلام خواهد شد.

ويزاي شينگن اسلووني

احتمالاً تا به حال اسم ويزاي شينگن را شنيده‌ ايد. بيست و شش كشور اروپايي با هم پيماني بستند به نام شينگن كه طبق يكي از بندهاي آن، شما با گرفتن ويزاي يكي از اين 26 كشور مي‌ توانيد به ساير كشورها هم سفر كنيد. كشورهايي كه پيمان شينگن را امضا كردند شامل اتريش، بلژيك، جمهوري چك، دانمارك، استوني، فنلاند، فرانسه، آلمان، يونان، مجارستان، ايسلند، ايتاليا، ليتواني، لوكزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، لاتويا، اسلواكي، ليختنشتاين، اسلووني، اسپانيا، سوئد و سوئيس هستند. بنابراين شما با گرفتن ويزاي شينگن مي توانيد به اسلووني و ساير كشورهاي اروپايي سفر كنيد.

ويزاي شينگن اسلووني

دريافت ويزاي اسلووني

نام ديگر ويزا رواديد است. ويزا مدركي است كه به واسطهٔ آن فرد مي‌ تواند به كشور ديگري ورود كند. ويزا معمولاً به صورت برچسب يا مهر است كه روي اسناد مربوط به شخص چسبانده مي‌ شود. برخي از افراد مفهوم گذرنامه و ويزا و پاسپورت را با هم اشتباه مي‌ كنند. پاسپورت و گذرنامه يك معني دارند اما معني ويزا با اين دو متفاوت است. همانطور كه قبلاً ذكر كرديم ويزا اجازهٔ ورود به يك كشور است كه توسط كشور مقصد صادر مي‌ شود اما پاسپورت يك سند معتبر است كه هويت شما را تأييد مي‌ كند و توسط كشوري كه در آن متولد شديد صادر مي‌ شود.

مدارك لازم براي صدور ويزاي اسلووني

اگر به دنبال يك ليست كامل براي دريافت ويزاي تضميني اسلووني هستيد ما يك ليست كامل به شما معرفي مي‌ كنيم. البته اين مدارك تقريباً براي همه ويزاها مشترك هستند.

-1 پاسپورت، كه بايد تاريخ انقضاي آن حداقل سه ماه بعد از پايان سفر باشه (البته براي بعضي كشورها اين مدت 6 ماه است).

-2 شناسنامه

-3 پر كردن فرم ويزا. در اين فرم سوالاتي راجع به شخص سفر كننده و هدفش از سفر پرسيده مي‌ شود. در اين فرم‌ ها بستگي به مقصدي كه داريد سؤال‌ هاي متفاوتي پرسيده مي‌ شود.

-4 مداركي كه نشان دهندهٔ شغل و يا دانشجو بودنتان در محل سكونتتان باشد. براي كساني كه بازنشسته هستند ارائهٔ مدارك بازنشستگي كافي است.

-5 مداركي كه نشان دهندهٔ توانايي مالي شما باشد مثل حساب بانكي، اوراق سهام و يا سند ملكي.

-6 عكس. سفارتخانه‌ها معمولاً روي جديد بودن عكس و بدون روتوش بودن آن تاكيد دارند.

-7 رزرو پرواز رفت و برگشت به كشور و در مواردي خريد بليط قطعي.

-8 دعوتنامه از شخص يا شركت ، در كشور مقصد يا رزرو هتل براي مدت اقامت.

-9 بيمهٔ مسافرت

10-تعيين وقت سفارت و مصاحبه

براي تهيه ويزاي كشور اسلووني به سفارت مربوطه مراجعه كنيد و مدارك لازم براي دريافت ويزاي اسلووني را تهيه كنيد.

مدارك لازم براي صدور ويزاي اسلووني

ترجمه ويزاي اسلووني

بعضي از سفارتخانه‌ها از شما مي‌ خواهند كه مدارك فارسي را به زبان انگليسي يا زبان رسمي آن كشور ترجمه كنيد. بعضي كشورها هم مانند فرانسه مدارك فارسي را قبول مي‌ كنند. بنابراين در هنگام تهيهٔ ويزاي اسلووني دقت كنيد زيرا بايد مدارك را ترجمه كنيد.

ترجمه ويزاي اسلووني

اطلاعات كلي درباره ويزاي اسلووني

سفر به كشورهاي خارجي يكي از گزينه‌ ها براي گذراندن تعطيلات است اما اين سفرها مانند سفرهاي داخلي راحت نبوده و اينگونه نيست كه شما تصميم به سفر بگيريد و حركت كنيد. براي يك مسافرت خارجي بايد از قبل اقداماتي انجام شود.

هر كشور قوانين مربوط به خود را دارد كه شما از قبل بايد اين قوانين را به خوبي مطالعه كنيد تا به مشكل برنخوريد. يكي از اين قوانين داشتن ويزا براي ورود به كشورهاي خارجي است. ويزا به مدركي گفته مي‌ شود كه به اشخاص اعطا مي‌ گردد تا بوسيلهٔ آن بتوانند به كشورهاي ديگر ورود كنند. براي كساني كه قصد سفر به اسلووني را دارند دريافت ويزاي اسلووني الزامي است. از آنجايي كه تهيه ويزا مراحل زيادي دارد در اين قسمت شما را با انواع ويزاهاي اسلووني آشنا مي‌ كنيم.

انواع ويزاي اسلووني

ويزا به طور كلي يك سند رسمي و مجوزي است كه از طرف سفارتخانه، كنسولگري يا اداره مرزباني كشور مقصد براي سفر اتباع بيگانه به آن كشور صادر مي‌ شود. ويزا شرط لازم براي ورود به كشور مقصد است اما تصميم نهايي توسط ماموران مرزباني و در مبادي ورودي هوايي، زميني و دريايي گرفته خواهد شد. اگر بخواهيم انواع ويزا از نظر نحوهٔ اقدام كردن را دسته بندي كنيم، 1- در اين روش مي‌ توانيد به طور مستقيم به سفارت خانه مراجعه كنيد، فرم‌ هاي ويزا را دريافت كنيد و درخواست ويزا دهيد. براي تهيه ويزاي فوري اسلووني هم مي توانيد از اين روش استفاده كنيد. 2- در روش دوم مي‌ توانيد درخواست خود را از طريق آژانس‌ ها و شركت‌ هاي واسطه انجام دهيد. براي تهيهٔ ويزاي اكثر كشورها از هر دو روش مي‌ توانيد استفاده كنيد اما بعضي كشورها مثل روسيه و چين بهتر است كه از طريق آژانس اقدام كنيد. براي كشورهايي مثل سنگاپور و امارت هم فقط مي‌ توان از روش دوم استفاده كرد. اين روش هم براي دريافت ويزاي تضميني اسلووني قابل استفاده است.

اخذ ويزاي كاري اسلووني

ويزاي كاري به ويزايي اطلاق مي‌ شود كه شخص به منظور كار كردن در يك كشور مي‌ خواهد به آن كشور وارد شود. دريافت ويزاي كاري براي كشورهاي مختلف شرايط متفاوتي دارد اما اگر شما مي‌ خواهيد ويزاي اسلووني از نوع ويزاي كاري تهيه كنيد بايد قوانين آن را بدانيد.

شرايط پذيرش ويزاي كاري اسلووني

براي دريافت ويزاي كاري اسلووني بايد جاب آفر يا همان دعوت نامه كاري داشته باشيد. كارفرماي شما به مدت سه ماه در اسلووني آگهي مي زند در صورتي كه شخصي كه تبعه ي اين كشور باشد را پيدا نكند بايد به مدت 33 ماه در اتحاديه ي شينگن اعلام نياز كند در صورتي كه باز هم شخصي با اين شرايط پيدا نشد شما مي‌ توانيد با جاب آفر خود وارد بازار كار اسلووني شويد.

راه دوم براي دريافت ويزاي كاري اسلووني اين است كه فرد متقاضي درخواست ويزاي كاري مي كند و براي اين فرد متناسب با شرايط وي ويزاي جست و جوي كار 66 ماهه صادر مي شود. اين ويزا به شخص اجازه مي دهد كه آزادانه به دنبال كار بگردد و پس از دستيابي به كار مورد نظر و پرداخت ماليات به اقامت دائم دست پيدا كند. معمولا بعد از گذشت 4 الي 5 سال مي توانيد درخواست اقامت دائم كنيد.

اخذ ويزاي كاري اسلووني

اخذ ويزاي تحصيلي اسلووني

ويزاي تحصيلي يا ويزاي دانشجويي نوعي ويزاي بلند مدت است كه به دانشجويان اعطا مي‌ شود. اين ويزا بسته به طول مدت تحصيل فرد مي‌ تواند متفاوت باشد.

يكي از راه‌ هاي ورود به كشور اسلووني دريافت ويزاي اسلووني از نوع تحصيلي است. شما مي‌ توانيد در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا ويزا را دريافت كنيد. براي پذيرش در مقطع كارشناسي نياز به مدرك زبان نداريد زيرا تحصيل در اين مقطع به زبان اسلوونيايي است و طول مدت آن نيز 4 سال است. براي تحصيل در مقاطع ارشد و مخصوصاً دكترا داشتن مدرك زبان امتياز محسوب مي‌ شود. تحصيل در كشور اسلووني مزاياي زيادي دارد به عنوان نمونه شما با اقامت در اين كشور مي‌ توانيد به ساير كشورهاي عضو اتحاديهٔ شينگن سفر كنيد، مدارك دانشگاهي شما براي ساير كشورها قابل قبول است، با اقامت در اين كشور شهروند اتحاديه اروپا محسوب مي‌ شويد و بسياري مزاياي ديگر. تحصيل در كشور اسلووني در مقطع ارشد و دكترا به زبان انگليسي است و معدل مقاطع قبل در اخذ پذيرش موثر است.

مدارك لازم براي اخذ اسلووني

اصل مدارك مقاطع قبلي

ريز نمرات مقاطع قبلي در كنار كليه ي مدارك لازم براي دريافت ويزاي اسلووني.

اخذ ويزاي تحصيلي اسلووني

اخذ ويزاي پزشكي اسلووني

ويزاي پزشكي براي كساني است كه مي‌ خواهند با هدف درمان وارد يك كشور شوند. بنابراين اگر مي‌ خواهيد به منظور درمان وارد كشور اسلووني شويد بايد ويزاي پزشكي اسلووني را تهيه كنيد.

اخذ ويزاي پزشكي اسلووني

اخذ ويزاي ازدواج اسلووني

اين نوع ويزا براي كساني است كه مي‌ خواهند با فردي كه در آن كشور اقامت دائم دارد ازدواج كنند. اسلووني هم براي ازدواج قوانيني دارد كه شما در هنگام دريافت ويزاي اسلووني بايد آن ها را رعايت كنيد. بعد از انجام كليهٔ مراحل به منظور دريافت ويزاي فوري اسلووني مجوزي تحت عنوان ” كارت اقامت يكي از اعضاي خانواده شهروندان اسلوونيايي” دريافت مي‌ كنيد كه اين مجوز به شما اين اختيار را مي‌ دهد كه در اسلووني اقامت كنيد، كار كنيد و به مدت 90 روز وارد كشورهاي شينگن شويد.

اخذ ويزاي ازدواج اسلووني

اخذ ويزاي توريستي اسلووني

همانطور كه از اسم اين ويزا مشخص است براي كساني قابل استفاده است كه هدفشان گردشگري در مكان مقصد باشد.

اگر اسلووني را مكاني براي گردشگري انتخاب كرديد بايد از طريق ويزاي توريستي اسلووني اقدام كنيد. ويزاي اسلووني به شما اين امكان را مي‌ دهد كه از جاذبه‌ هاي ديدني بسياري از كشورهاي ديگر كه عضو اتحاديهٔ شينگن هستند هم ديدن كنيد.

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي اسلووني مانند ساير مداركي است كه در زير در مورد آن ها صحبت مي كنيم. حضور متقاضي در سفارت اسلووني همراه تمام مدارك الزامي است اما وقت مصاحبه به صورت تلفني اعلام مي شود.

اخذ ويزاي توريستي اسلووني

ويزا اسلووني از نظر دفعات ورود به كشور

ويزاها از نظر دفعات اجازه ورود به كشور متفاوت هستند كه ما در اينجا قصد داريم انواع اين ويزاها را به شما معرفي كنيم تا براي تهيه ويزاي اسلووني به مشكل بر نخوريد.

ويزاي يكبار ورود يا سينگل

اين نوع ويزا بعد از يك بار ورود و خروج از كشور به طور اتوماتيك غيرقابل اعتبار مي‌ شود. حتي اگر از نظر مدت هنوز اعتبار داشته باشد غيرقابل استفاده مي‌ باشد.

ويزاي دوبار ورود يا دابل

اين نوع ويزا به شما اجازه مي‌ دهد در مدتي كه ويزاي شما اعتبار دارد دو بار وارد كشور مورد نظر شويد.

ويزاي چند بار ورود يا مولتيپل

اين نوع ويزا مانند ويزاي دابل است با اين تفاوت كه در مدت زماني كه اعتبار دارد شما مي‌ توانيد چندين بار به كشور مقصد ورود و خروج كنيد.

ويزاي صفر بار ورود

اين نوع ويزا تحت عنوان ويزاي ترانزيت فرودگاهي است. بعضي از كشورها حتي براي تعويض هواپيما در فرودگاه آن كشور هم درخواست ويزا مي‌ كنند. با اين نوع ويزا شما حق خارج شدن از فرودگان حتي براي چند دقيه را هم نداريد. در واقع اين ويزا براي خارج شدن از هواپيما، رفتن به سالن ترانزيت و سوار شدن به هواپيماي مقصد است. بيشتر كشورهاي اروپايي همچين قانوني براي دارندگان پاسپورت ايراني دارند.

ويزا اسلووني از نظر دفعات ورود به كشور

ويزاي اسلووني بر مبناي روابط بين كشورها

حركت آزاد

در اين نوع تفاوتي بين شهروندان دو كشور نيست و شهروند در كشور مبدأ مي‌ تواند در كشور مقصد كار كند يا تحصيل كند و يا فقط آن جا اقامت كند. مانند كشورهاي عربي خليج فارس و يا اتحاديهٔ اروپا.

لغو رواديد (بدون ويزا)

در اين نوع ويزا اگر شخص بخواهد براي سفر و يا ديدار بستگان و دوستان خود به كشور ديگر وارد شود نياز به ويزا ندارد اما اگر بخواهد به قصد كار يا تحصيل وارد كشور شود بايد اقدام به تهيهٔ ويزا كند.

ويزا در مقصد

اين نوع ويزا براي سفر كوتاه مدت است و مسافر در هنگام ورود به مقصد برايش ويزا صادر مي‌ شود. تفاوتي كه رواديد در بدو ورود با لغو رواديد دارد اين است كه كشور مقصد مي‌ تواند حق ويزا ندادن را براي خود محفوظ نگه دارد.

ويزا از مبدأ

در اين نوع از رواديد كسي كه قصد سفر به كشور ديگري را دارد بايد به نمايندگي‌ هاي كشور مقصد درخواست رواديد بدهد. البته اين نوع رواديد فرآيند پيچيده و سختي دارد و احتمال اينكه موفق به دريافت ويزا نشويد زياد است. زيرا شخص در اين حالت حتماً بايد بسته به نوع ويزايي كه مي‌ خواهد بگيرد مدارك مرتبط با آن را ترجيحاً به صورت ترجمه شده تحويل دهد كه اين خود هزينهٔ زيادي را شامل مي‌ شود.

سفر ممنوع

در اين حالت كشور مبدأ يا مقصد سفر به كشورهاي همديگر را ممنوع مي‌ كنند كه دلايل اين اقدام معمولاً سياسي و امنيتي است. يك نمونه از اين حالت شهروندان ايراني است كه حق سفر به اسرائيل را ندارند.

ويزاي اسلووني بر مبناي روابط بين كشورها

تمديد ويزاي اسلووني

در صورتي كه بيش از زمان تعيين شده در ويزاي اسلووني در كشور اسلووني بمانيد اقامت شما غير مجاز تلقي شده و مشمول جريمه خواهيد شد. در زمان تهيه ويزاي كشور اسلووني به مدت زمان اقامت توجه كنيد.

زماني كه شما در سفر هستيد و تمايل داريد كه بيشتر در آنجا بمانيد مي‌ توانيد ويزاي خود را تمديد كنيد. البته تمديد ويزا هميشه آسان نيست. براي بعضي كشورها كار ساده‌ اي است اما براي تعدادي از كشورها كه داراي قوانين سخت هستند اين كار هم سخت است و شما بايد ماموران پليس و مرزبانان كشور را قانع كنيد.

تمديد ويزاي اسلووني

البته به اين نكته هم توجه شود كه در صورتي كه شما ويزاي خود را تمديد كنيد دفعهٔ بعد براي دريافت ويزاي آن كشور با سختگيري بيشتري مواجه مي‌ شويد. اگر بيشتر از مدت مجاز در يك كشور بمانيد در هنگام خروج از آن كشور بايد در ازاي روزهايي كه بيشتر مانديد جريمه پرداخت كنيد و احتمالاً تا يك مدت زمان مشخص اجازهٔ سفر به آن كشور را نخواهيد داشت. در هنگام تهيه ويزاي اسلووني به زمان تعيين شده جهت اقامت هم توجه كنيد بعضي ويزاها ممكن است تا دو ماه هم اعتبار داشته باشند اما بيشتر از 15 روز اقامت در كشور مورد نظر مجاز نباشد در اين صورت بايد اقدام به تمديد ويزاي خود كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 217
  • بازدید کلی : 3504
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی