loading...

راهنماي سفر

راهنماي سفر

بازدید : 202
11 زمان : 1399:2

ويزاي نروژ

نروژ كشوري مرفه با جاذبه هاي ديدني بسيار است كه گردشگران زيادي را به سمت خود جذب مي كند. اين كشور كه با سوئد همسايه است رفاه اقتصادي بالايي دارد به همين دليل عده زيادي از افراد با دريافت ويزاي نروژ جهت كار، تجارت و يا مسائل ديگر به اين كشور سفر مي كنند. خيلي از افراد نيز به دنبال زندگي در كشور نروژ هستند چون رفاه زندگي مردم آن بسيار خوب است. شهروندان ايراني كه قصد سفر به اين كشور را دارند بايد از سفارت نروژ ويزا دريافت كنند تا اجازه ورود به اين كشور را پيدا كنند.

راهنماي دريافت ويزاي نروژ

ويزاي نروژ براي هر شخصي كه قصد سفر به اين كشور را دارد ضروري است. فردي كه قصد ورود به خاك اين كشور را دارد مداركي كه براي دريافت ويزاي نروژ مورد نياز است تهيه مي كند و در صورتي كه مشكلي در مدارك و پرونده اش نباشد ويزا را دريافت مي كند. شرايط دريافت ويزاي فوري نروژ و چگونگي آن با توجه به هدفتان از سفر فرق خواهد كرد كه در اينجا به بررسي آن مي پردازيم. كليه مداركي كه براي صدور ويزاي كشور نروژ مورد نياز است بايد به زبان انگليسي و يا نروژي ترجمه شده باشد. معمولا در يك بازه زماني 15 روزه مدارك بررسي مي شوند مگر اينكه احتياج به بررسي بيشتري باشد.

ويزاهاي نروژ

سفارت نروژ در تهران

متقاضياني كه قصد دريافت ويزاي نروژ را دارند بايد به سفارت آن كه در تهران، خيابان دكتر لواساني (فرمانيه)، ديباجي شمالي، خيابان ياسمن، پلاك ۷۲ واقع شده است بروند. اين سفارت همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 15:30-8 مشغول فعاليت است.

دريافت ويزاي نروژ

اگر قصد داريد ويزاي نروژ را دريافت كنيد در ابتدا بايد ويزاي شنگن را دريافت كنيد زيرا نروژ جزء كشورهايي است كه به اين نوع ويزا نياز دارد. سفارت براي دريافت ويزا مداركي را از فرد مقاضي دريافت مي كند كه بايد آن ها را كامل و بدون نقص ارائه دهيد و انگشت نگاري و مصاحبه را انجام دهيد، سپس بررسي مدارك صورت خواهد گرفت و با دريافت ويزا مي توانيد به اين كشور وارد شويد.

مراحل دريافت ويزاي نروژ

دريافت ويزاي نروژ نيازمند مراحلي است، ابتدا بايد در پورتالي كه مربوط به درخواست ويزا است ثبت نام كنيد و فرم مربوط به درخواست ويزا را شخصا پر نماييد و از بين تاريخ هاي به نمايش درآمده جهت وقت سفارت نروژ، يكي را انتخاب كنيد. بعد از اين مراحل ايميلي به دستتان مي رسد كه نشان دهنده تاييد تكميل فرم و پرداخت هزينه است. از اين فرم پرينت بگيريد تا همراه مدارك در زمان وقت تعيين شده به سفارت تحويل دهيد، سپس در وقت سفارت تعيين شده حضور پيدا كنيد و دعوتنامه و مدارك خود را ارائه دهيد.

سفارت بعد از بررسي مدارك در يك بازه زماني نتيجه را از طريق ايميل يا پيامك اعلام خواهد كرد و در صورتي كه مشكلي نباشد ويزاي نروژ برايتان صادر مي شود. سفارت در صورتي كه درخواست ويزا رد شود توضيح آن را به صورت مكتوب به فرد ارائه مي دهد. در اين حالت اگر مطمئن هستيد كه مداركتان كامل است مي توانيد درخواست تجديد نظر نماييد تا ويزاي كشور نروژ برايتان صادر شود.

مراحل دريافت ويزاهاي نروژ

شرايط دريافت ويزاي نروژ

وقتي يك پيشنهاد شغلي از كشور نروژ داشته باشيد ويزاي كاري داده خواهد شد. در واقع كارفرمايي در نروژ از فرد براي همكاري در شركت دعوت مي كند. پس ابتدا فرد بايد كاري كه مربوط به رشته تحصيلي اش است و در آن تخصص دارد را توسط يك كارفرما جستجو كند و سپس ويزاي كار را دريافت نمايد. وقتي كار مورد نظر پيدا شد به فرد ويزاي يك ساله كاري داده خواهد شد كه مي تواند آن را هر سال تمديد كند و در نهايت بعد از گذشت 5 سال براي اقامت دائمي در كشور نروژ اقدام كند.

مدارك كلي براي دريافت ويزاي نروژ

• ارائه بليط پرواز هواپيما و يا رزرو آن

• ارائه مدارك رزرو هتل يا مداركي كه نشان دهنده محل اقامت باشد و اگر شخص دعوت كننده هزينه تان را پرداخت مي كند مداركش را ارائه دهيد. هم چنين مي توانيد پرينت حساب از بانك كه مربوط به سه ماه اخير باشد و يا مداركي كه نشان دهد در طول مدت اقامت در نروژ مشكل مالي نخواهيد داشت، ارائه دهيد.

• ارائه پرينت حساب از بانك مربوط به سه ماه گذشته براي اثبات وضعيت اقتصادي خود لازم است، هم چنين اگر صاحب ملك هستيد مدركش را ارائه دهيد.

• ارائه شناسنامه

• ارائه مدارك شغلي نظير گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي و بيمه

• اسنادي كه مربوط به كسب و كار خودتان است.

• ارائه مدارك بازنشستگي

• در صورتي كه دانشجو هستيد مدرك اشتغال به تحصيل را ارائه دهيد.

• در صورتي كه بيكار هستيد براي اينكه اثبات كنيد وضعيت اجتماعي و اقتصادي مناسب داريد مدركي كه نشان دهنده اثبات مالي از جانب خانواده است، ارائه دهيد و در صورت متاهل بودن عقد نامه يا پرينت حسابي از همسر را ارائه دهيد.

• در صورتي كه سفرتان كاري است دعوتنامه كاري كه داراي تاريخ و علت سفر است داشته باشيد، هم چنين ارائه مداركي كه رابطه تجاري را اثبات كند لازم است.

• اگر به قصد بازديد و ديدار خانواده به نروژ مي رويد دعوتنامه از ميزبان ارائه دهيد.

• اگر شخص دعوت كننده نسبتي با فرد دارد بايد شناسنامه جهت اثبات آن ارائه دهيد.

• مشخص كردن برنامه سفر

• ارائه پرينت از رزرو هتل يا مكان اقامتي ديگر

• پرينت از فرم درخواست كه تكميل كرده ايد

• ارائه يك قطعه عكس كه در زمينه اي سفيد رنگ باشد

• اصل و كپي از گذرنامه اي كه معتبر باشد يعني حداقل دو برگه سفيد داشته باشد و از تاريخ خروج از شنگن سه ماه اعتبار داشته باشد.

• بيمه معتبر كه براي 30 هزار يورو فرد را تحت پوشش قرار دهد.

مدارك كلي براي دريافت ويزاهاي نروژ

انواع ويزاي نروژ

با توجه به اينكه چه هدفي براي سفر به نروژ داريد ويزاي آن فرق خواهد كرد. ويزاي نروژ به سه نوع A، B و C مي باشد كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند. ويزاهاي نروژ مي توانند كاري، تحصيلي، توريستي، تجاري، ازدواج و مهاجرت به نروژ باشد كه براي دريافت هر كدام بايد مداركي و مراحلي را طي نماييد. رايج ترين نوع ويزاي نروژ توريستي است كه با دريافت آن مي توانيد در يك بازه زماني 180 روزه به مدت 90 روز اقامت داشته باشيد.

اخذ ويزاي كاري نروژ

گرفتن دعوتنامه كاري از طريق كارفرما در نروژ بسيار سخت است زيرا شغل مورد نظر تنها در صورتي به فرد داده خواهد شد كه هيچ فردي در نروژ جوياي آن كار نباشد. طبق قوانين نروژ ابتدا بايد آن شغل را به مدت سه ماه در روزنامه آگهي كنند و سپس اگر شهروند نروژي، شهروند خارجي داراي پاس نروژِ، دانشجويي كه درسش تمام شده و جوياي كار است و پناهنده اي كه مجوز كار دارد يافت نشد آن را سه ماه ديگر در كشورهاي اتحاديه اروپا آگهي كنند، در اين زمان اگر فرد مورد نظر پيدا نشد امكان فرستادن دعوتنامه نروژ و دريافت ويزاي كاري نروژ وجود خواهد داشت.

اخذ ويزاي كاري نروژ

دريافت ويزاي تحصيلي نروژ

سطح رفاه اجتماعي در كشور نروژ بالا است و خيلي از دانشجويان سعي مي كنند مقدمات ادامه تحصيل خود در اين كشور را فراهم كنند. براي ادامه تحصيل در نروژ نياز به ويزاي تحصيلي خواهيد داشت. براي اين منظور دانشجو بايد مدارك تحصيلي خود را به دانشگاه مورد نظرش ارسال كند و اگر دانشگاه با پذيرش او مشكلي نداشت برايش دعوتنامه اي ارسال مي كنند. سپس دانشجو دعوتنامه و مداركش را بايد به سفارت تحويل دهد تا سفارت آن ها را بررسي و نتيجه را اعلام كند. اگر موفق به دريافت ويزاي تحصيلي نروژ شويد و دو سال در دانشگاه اين كشور به تحصيل بپردازيد مي توانيد براي دوستانتان ويزاي همراه دريافت كنيد. با دريافت ويزاي تحصيلي نروژ و اقامت در اين كشور جهت تحصيل در دانشگاه هاي آن مي توانيد كار پاره وقت و يا تمام وقت داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

ويزاي ازدواج نروژ يكي از راه هاي اقامت در اين كشور است. كسي كه مي خواهد ويزاي ازدواج دريافت كند بايد شرايطي داشته باشد مثلا سنش زير 18 سال نباشد و در زمان حال مجرد باشد. براي صدور اين ويزا هر دو نفر بايد براي اقامت در نروژ تمايل داشته باشند. با ويزاي ازدواج نروژ مي توانيد اقامت دائم در اين كشور داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

اخذ ويزاي تجاري نروژ

از آنجا كه نروژ اقتصاد خوبي دارد تاجران براي رفتن به اين كشور و سرمايه گذاري در آنجا علاقه نشان مي دهند. براي دريافت ويزاي تجاري، شركت تجاري واقع در نروژ بايد دعوتنامه اي كه آدرس و تاريخ دقيق دارد ارسال كند. كارفرما نيز اجازه نامه اي صادر مي كند تا در اين كشور به كسب و كار مشغول شويد. اگر قبلا در شركت هاي تجاري نروژ فعاليت كرده ايد مدارك آن را به سفارت تحويل دهيد و مداركي كه نشان دهد طي 6 ماه اخير تحت پوشش مالي و اقامتي بوده ايد را ارائه دهيد، در اين حالت ويزاي تجاري نروژ سريع تر صادر خواهد شد.

تصوير 6

اخذ ويزاي توريستي نروژ

اگر قصد داريد با سفر به نروژ به ديدار خانواده، اقوام و آشنايان برويد مناسب ترين راه دريافت ويزاي نروژ از نوع توريستي است. اين كشور به دليل جاذبه هاي زيبايش گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند كه براي بازديد از آن ها نيازمند ويزاي توريستي نروژ هستيد. براي دريافت ويزاي توريستي، بيمه مهمترين اصل است كه بايد خاص باشد چون هر بيمه اي مورد پذيرش نيست. براي دريافت ويزاي فوري نروژ مدتي كه قصد اقامت داريد بايد مشخص شود و بيمه فرد متقاضي بايد بتواند به ميزان 30 هزار يورو آن را طي مدت اقامتش در نروژ تحت پوشش قرار دهد، داشتن گذرنامه معتبر نيز شرط ديگري است و اينكه فرد ممنوع الخروج نباشد مهم است. براي اينكه صدور ويزاي فوري نروژ سريع تر و راحت تر انجام بگيرد از خانواده و يا اقوامي كه در نروژ هستند بخواهيد برايتان دعوتنامه نروژ بفرستند.

از آنجا كه نروژ عضو كشورهاي حوزه شنگن است در صورتي كه ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد مي توانيد به كشورهاي اروپايي ديگر نيز سفر كنيد. در صورتي كه چنين قصدي داريد بايد كشورهايي كه قصد ورود به آن ها را داريد در فرم مربوطه ذكر كنيد و فرم ها را به كشور نروژ تحويل دهيد. اگر همراهتان كودكي است كه والدينش حضور ندارند بايد از والدينش رضايت نامه معتبر كه داراي امضا است داشته باشيد و هر يك از والدين پاسپورت معتبر داشته باشند تا ارائه دهند. توجه داشته باشيد كه اگر در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا ساكن هستيد و يا پاسپورت آن را داريد نيازي نيست ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي توريستي نروژ

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي نروژ

براي اينكه بتوانيد ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد نياز به ارائه مداركي داريد كه شامل مدارك مالي، مدارك هويتي، دعوتنامه از طرف خانواده و يا اقوام، مدارك شغلي و مداركي مختص شرايط فرد متقاضي مي باشد. مدارك هويتي شامل شناسنامه، پاسپورت و عقد نامه است، مدارك مالي شامل پرينت حساب بانكي و سند مالكيت است. دعوتنامه نيز سفر فرد متقاضي به نروژ را منطقي تر خواهد كرد و ويزا راحت تر صادر خواهد شد. فرم درخواست يكي از ويزاهاي نروژ بايد شخصا توسط هر فرد كه تقاضاي سفر دارد انجام گيرد.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

نروژ كشوري مرفه است و از سطح اجتماعي خوبي برخوردار است. بيمارستان هاي اين كشور سطح بالايي دارند به همين دليل عده اي از افراد ممكن است براي درمان خود نياز به سفر به اين كشور و پذيرش در بيمارستان هاي آن را داشته باشند. در اين صورت پس از هماهنگي با بيمارستان يا كلينيك دعوتنامه اي از جانب آن ها ارسال مي شود و فرد مي تواند براي معالجه خود ويزاي پزشكي نروژ را دريافت كند و به اين كشور وارد شود.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

تعداد دفعات ورود به نروژ با استفاده از ويزاي نروژ

معمولا ويزاي نروژ به صورت سينگل كه همان تك ورودي (نوع C) است صادر مي شود يعني در طول مدت اعتبار ويزاي تضميني نروژ تنها يك بار حق ورود به حوزه شنگن را داريد و بعد از ورودتان و خروج از شنگن نمي توانيد دوباره به اين كشور وارد شويد، حتي اگر از زمان اعتبار ويزاي فوري نروژ باقي مانده باشد. اگر بعد از اينكه ويزاي نورژ تك ورودي را دريافت كرديد مدتي براي ورود به نروژ تاخير داشتيد در مدت باقي مانده مي توانيد در اين حوزه اقامت داشته باشيد. مثلا اگر پس از صدور ويزا يك ماه تاخير داشتيد تنها دو ماه حق اقامت در نروژ را خواهيد داشت.

اگر قصد داريد در طول مدت اعتبار ويزاهاي نروژ به شنگن چندين بار ورود و خروج داشته باشيد بايد زماني كه فرم را پر مي كنيد نوع ويزاي شنگن را به حالت مالتيپل انتخاب كنيد كه به فرد اجازه خواهد داد چندين بار به اين حوزه وارد و خارج شود كه براي آن بايد دليل منطقي داشته باشيد مثلا اگر راننده ترانزيت هستيد، كسب و كاري در نروژ داريد و يا خانواده تان در آنجا مقيم هستند با درخواستتان موافقت خواهد شد.

هرينه صدور ويزاي نروژ

براي صدور ويزاي نروژ بايد هزينه اي پرداخت كنيد. اكر كودكتان تا 6 سال سن دارد هزينه صدور ويزاي نروژ براي او رايگان خواهد بود اما اگر بين 6 تا 12 سال دارد مبلغ 35 يورو هزينه خواهد داشت. هم چنين براي بزرگسالان هزينه صدور ويزاي نروژ 60 يورو خواهد بود.

هرينه صدور ويزاهاي نروژ

تمديد ويزاي نروژ

افراد مي توانند با هر هدفي كه از سفر خود دارند يكي از ويزاهاي نروژ را دريافت كنند كه اعتبار آن 90 روز خواهد بود. بايد بدانيد ويزايي كه كشورهاي عضو حوزه شنگن صادر مي كنند قابل تمديد نمي باشد، البته بعضي از كشورها براي رفتن به نروژ آزاد هستند و لازم نيست ويزا دريافت كنند. در زمينه تمديد ويزا استثنائاتي وجود دارد مثلا اگر مدت اعتبار ويزاي اصلي كمتر از 90 روز باشد مي توان آن را تمديد كرد.

ويزاي نروژ

نروژ كشوري مرفه با جاذبه هاي ديدني بسيار است كه گردشگران زيادي را به سمت خود جذب مي كند. اين كشور كه با سوئد همسايه است رفاه اقتصادي بالايي دارد به همين دليل عده زيادي از افراد با دريافت ويزاي نروژ جهت كار، تجارت و يا مسائل ديگر به اين كشور سفر مي كنند. خيلي از افراد نيز به دنبال زندگي در كشور نروژ هستند چون رفاه زندگي مردم آن بسيار خوب است. شهروندان ايراني كه قصد سفر به اين كشور را دارند بايد از سفارت نروژ ويزا دريافت كنند تا اجازه ورود به اين كشور را پيدا كنند.

راهنماي دريافت ويزاي نروژ

ويزاي نروژ براي هر شخصي كه قصد سفر به اين كشور را دارد ضروري است. فردي كه قصد ورود به خاك اين كشور را دارد مداركي كه براي دريافت ويزاي نروژ مورد نياز است تهيه مي كند و در صورتي كه مشكلي در مدارك و پرونده اش نباشد ويزا را دريافت مي كند. شرايط دريافت ويزاي فوري نروژ و چگونگي آن با توجه به هدفتان از سفر فرق خواهد كرد كه در اينجا به بررسي آن مي پردازيم. كليه مداركي كه براي صدور ويزاي كشور نروژ مورد نياز است بايد به زبان انگليسي و يا نروژي ترجمه شده باشد. معمولا در يك بازه زماني 15 روزه مدارك بررسي مي شوند مگر اينكه احتياج به بررسي بيشتري باشد.

ويزاهاي نروژ

سفارت نروژ در تهران

متقاضياني كه قصد دريافت ويزاي نروژ را دارند بايد به سفارت آن كه در تهران، خيابان دكتر لواساني (فرمانيه)، ديباجي شمالي، خيابان ياسمن، پلاك ۷۲ واقع شده است بروند. اين سفارت همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 15:30-8 مشغول فعاليت است.

دريافت ويزاي نروژ

اگر قصد داريد ويزاي نروژ را دريافت كنيد در ابتدا بايد ويزاي شنگن را دريافت كنيد زيرا نروژ جزء كشورهايي است كه به اين نوع ويزا نياز دارد. سفارت براي دريافت ويزا مداركي را از فرد مقاضي دريافت مي كند كه بايد آن ها را كامل و بدون نقص ارائه دهيد و انگشت نگاري و مصاحبه را انجام دهيد، سپس بررسي مدارك صورت خواهد گرفت و با دريافت ويزا مي توانيد به اين كشور وارد شويد.

مراحل دريافت ويزاي نروژ

دريافت ويزاي نروژ نيازمند مراحلي است، ابتدا بايد در پورتالي كه مربوط به درخواست ويزا است ثبت نام كنيد و فرم مربوط به درخواست ويزا را شخصا پر نماييد و از بين تاريخ هاي به نمايش درآمده جهت وقت سفارت نروژ، يكي را انتخاب كنيد. بعد از اين مراحل ايميلي به دستتان مي رسد كه نشان دهنده تاييد تكميل فرم و پرداخت هزينه است. از اين فرم پرينت بگيريد تا همراه مدارك در زمان وقت تعيين شده به سفارت تحويل دهيد، سپس در وقت سفارت تعيين شده حضور پيدا كنيد و دعوتنامه و مدارك خود را ارائه دهيد.

سفارت بعد از بررسي مدارك در يك بازه زماني نتيجه را از طريق ايميل يا پيامك اعلام خواهد كرد و در صورتي كه مشكلي نباشد ويزاي نروژ برايتان صادر مي شود. سفارت در صورتي كه درخواست ويزا رد شود توضيح آن را به صورت مكتوب به فرد ارائه مي دهد. در اين حالت اگر مطمئن هستيد كه مداركتان كامل است مي توانيد درخواست تجديد نظر نماييد تا ويزاي كشور نروژ برايتان صادر شود.

مراحل دريافت ويزاهاي نروژ

شرايط دريافت ويزاي نروژ

وقتي يك پيشنهاد شغلي از كشور نروژ داشته باشيد ويزاي كاري داده خواهد شد. در واقع كارفرمايي در نروژ از فرد براي همكاري در شركت دعوت مي كند. پس ابتدا فرد بايد كاري كه مربوط به رشته تحصيلي اش است و در آن تخصص دارد را توسط يك كارفرما جستجو كند و سپس ويزاي كار را دريافت نمايد. وقتي كار مورد نظر پيدا شد به فرد ويزاي يك ساله كاري داده خواهد شد كه مي تواند آن را هر سال تمديد كند و در نهايت بعد از گذشت 5 سال براي اقامت دائمي در كشور نروژ اقدام كند.

مدارك كلي براي دريافت ويزاي نروژ

• ارائه بليط پرواز هواپيما و يا رزرو آن

• ارائه مدارك رزرو هتل يا مداركي كه نشان دهنده محل اقامت باشد و اگر شخص دعوت كننده هزينه تان را پرداخت مي كند مداركش را ارائه دهيد. هم چنين مي توانيد پرينت حساب از بانك كه مربوط به سه ماه اخير باشد و يا مداركي كه نشان دهد در طول مدت اقامت در نروژ مشكل مالي نخواهيد داشت، ارائه دهيد.

• ارائه پرينت حساب از بانك مربوط به سه ماه گذشته براي اثبات وضعيت اقتصادي خود لازم است، هم چنين اگر صاحب ملك هستيد مدركش را ارائه دهيد.

• ارائه شناسنامه

• ارائه مدارك شغلي نظير گواهي اشتغال به كار، فيش حقوقي و بيمه

• اسنادي كه مربوط به كسب و كار خودتان است.

• ارائه مدارك بازنشستگي

• در صورتي كه دانشجو هستيد مدرك اشتغال به تحصيل را ارائه دهيد.

• در صورتي كه بيكار هستيد براي اينكه اثبات كنيد وضعيت اجتماعي و اقتصادي مناسب داريد مدركي كه نشان دهنده اثبات مالي از جانب خانواده است، ارائه دهيد و در صورت متاهل بودن عقد نامه يا پرينت حسابي از همسر را ارائه دهيد.

• در صورتي كه سفرتان كاري است دعوتنامه كاري كه داراي تاريخ و علت سفر است داشته باشيد، هم چنين ارائه مداركي كه رابطه تجاري را اثبات كند لازم است.

• اگر به قصد بازديد و ديدار خانواده به نروژ مي رويد دعوتنامه از ميزبان ارائه دهيد.

• اگر شخص دعوت كننده نسبتي با فرد دارد بايد شناسنامه جهت اثبات آن ارائه دهيد.

• مشخص كردن برنامه سفر

• ارائه پرينت از رزرو هتل يا مكان اقامتي ديگر

• پرينت از فرم درخواست كه تكميل كرده ايد

• ارائه يك قطعه عكس كه در زمينه اي سفيد رنگ باشد

• اصل و كپي از گذرنامه اي كه معتبر باشد يعني حداقل دو برگه سفيد داشته باشد و از تاريخ خروج از شنگن سه ماه اعتبار داشته باشد.

• بيمه معتبر كه براي 30 هزار يورو فرد را تحت پوشش قرار دهد.

مدارك كلي براي دريافت ويزاهاي نروژ

انواع ويزاي نروژ

با توجه به اينكه چه هدفي براي سفر به نروژ داريد ويزاي آن فرق خواهد كرد. ويزاي نروژ به سه نوع A، B و C مي باشد كه هر كدام ويژگي هاي خاص خود را دارند. ويزاهاي نروژ مي توانند كاري، تحصيلي، توريستي، تجاري، ازدواج و مهاجرت به نروژ باشد كه براي دريافت هر كدام بايد مداركي و مراحلي را طي نماييد. رايج ترين نوع ويزاي نروژ توريستي است كه با دريافت آن مي توانيد در يك بازه زماني 180 روزه به مدت 90 روز اقامت داشته باشيد.

اخذ ويزاي كاري نروژ

گرفتن دعوتنامه كاري از طريق كارفرما در نروژ بسيار سخت است زيرا شغل مورد نظر تنها در صورتي به فرد داده خواهد شد كه هيچ فردي در نروژ جوياي آن كار نباشد. طبق قوانين نروژ ابتدا بايد آن شغل را به مدت سه ماه در روزنامه آگهي كنند و سپس اگر شهروند نروژي، شهروند خارجي داراي پاس نروژِ، دانشجويي كه درسش تمام شده و جوياي كار است و پناهنده اي كه مجوز كار دارد يافت نشد آن را سه ماه ديگر در كشورهاي اتحاديه اروپا آگهي كنند، در اين زمان اگر فرد مورد نظر پيدا نشد امكان فرستادن دعوتنامه نروژ و دريافت ويزاي كاري نروژ وجود خواهد داشت.

اخذ ويزاي كاري نروژ

دريافت ويزاي تحصيلي نروژ

سطح رفاه اجتماعي در كشور نروژ بالا است و خيلي از دانشجويان سعي مي كنند مقدمات ادامه تحصيل خود در اين كشور را فراهم كنند. براي ادامه تحصيل در نروژ نياز به ويزاي تحصيلي خواهيد داشت. براي اين منظور دانشجو بايد مدارك تحصيلي خود را به دانشگاه مورد نظرش ارسال كند و اگر دانشگاه با پذيرش او مشكلي نداشت برايش دعوتنامه اي ارسال مي كنند. سپس دانشجو دعوتنامه و مداركش را بايد به سفارت تحويل دهد تا سفارت آن ها را بررسي و نتيجه را اعلام كند. اگر موفق به دريافت ويزاي تحصيلي نروژ شويد و دو سال در دانشگاه اين كشور به تحصيل بپردازيد مي توانيد براي دوستانتان ويزاي همراه دريافت كنيد. با دريافت ويزاي تحصيلي نروژ و اقامت در اين كشور جهت تحصيل در دانشگاه هاي آن مي توانيد كار پاره وقت و يا تمام وقت داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

ويزاي ازدواج نروژ يكي از راه هاي اقامت در اين كشور است. كسي كه مي خواهد ويزاي ازدواج دريافت كند بايد شرايطي داشته باشد مثلا سنش زير 18 سال نباشد و در زمان حال مجرد باشد. براي صدور اين ويزا هر دو نفر بايد براي اقامت در نروژ تمايل داشته باشند. با ويزاي ازدواج نروژ مي توانيد اقامت دائم در اين كشور داشته باشيد.

اخذ ويزاي ازدواج نروژ

اخذ ويزاي تجاري نروژ

از آنجا كه نروژ اقتصاد خوبي دارد تاجران براي رفتن به اين كشور و سرمايه گذاري در آنجا علاقه نشان مي دهند. براي دريافت ويزاي تجاري، شركت تجاري واقع در نروژ بايد دعوتنامه اي كه آدرس و تاريخ دقيق دارد ارسال كند. كارفرما نيز اجازه نامه اي صادر مي كند تا در اين كشور به كسب و كار مشغول شويد. اگر قبلا در شركت هاي تجاري نروژ فعاليت كرده ايد مدارك آن را به سفارت تحويل دهيد و مداركي كه نشان دهد طي 6 ماه اخير تحت پوشش مالي و اقامتي بوده ايد را ارائه دهيد، در اين حالت ويزاي تجاري نروژ سريع تر صادر خواهد شد.

تصوير 6

اخذ ويزاي توريستي نروژ

اگر قصد داريد با سفر به نروژ به ديدار خانواده، اقوام و آشنايان برويد مناسب ترين راه دريافت ويزاي نروژ از نوع توريستي است. اين كشور به دليل جاذبه هاي زيبايش گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند كه براي بازديد از آن ها نيازمند ويزاي توريستي نروژ هستيد. براي دريافت ويزاي توريستي، بيمه مهمترين اصل است كه بايد خاص باشد چون هر بيمه اي مورد پذيرش نيست. براي دريافت ويزاي فوري نروژ مدتي كه قصد اقامت داريد بايد مشخص شود و بيمه فرد متقاضي بايد بتواند به ميزان 30 هزار يورو آن را طي مدت اقامتش در نروژ تحت پوشش قرار دهد، داشتن گذرنامه معتبر نيز شرط ديگري است و اينكه فرد ممنوع الخروج نباشد مهم است. براي اينكه صدور ويزاي فوري نروژ سريع تر و راحت تر انجام بگيرد از خانواده و يا اقوامي كه در نروژ هستند بخواهيد برايتان دعوتنامه نروژ بفرستند.

از آنجا كه نروژ عضو كشورهاي حوزه شنگن است در صورتي كه ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد مي توانيد به كشورهاي اروپايي ديگر نيز سفر كنيد. در صورتي كه چنين قصدي داريد بايد كشورهايي كه قصد ورود به آن ها را داريد در فرم مربوطه ذكر كنيد و فرم ها را به كشور نروژ تحويل دهيد. اگر همراهتان كودكي است كه والدينش حضور ندارند بايد از والدينش رضايت نامه معتبر كه داراي امضا است داشته باشيد و هر يك از والدين پاسپورت معتبر داشته باشند تا ارائه دهند. توجه داشته باشيد كه اگر در يكي از كشورهاي اتحاديه اروپا ساكن هستيد و يا پاسپورت آن را داريد نيازي نيست ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد.

اخذ ويزاي توريستي نروژ

مدارك لازم براي دريافت ويزاي توريستي نروژ

براي اينكه بتوانيد ويزاي توريستي نروژ را دريافت كنيد نياز به ارائه مداركي داريد كه شامل مدارك مالي، مدارك هويتي، دعوتنامه از طرف خانواده و يا اقوام، مدارك شغلي و مداركي مختص شرايط فرد متقاضي مي باشد. مدارك هويتي شامل شناسنامه، پاسپورت و عقد نامه است، مدارك مالي شامل پرينت حساب بانكي و سند مالكيت است. دعوتنامه نيز سفر فرد متقاضي به نروژ را منطقي تر خواهد كرد و ويزا راحت تر صادر خواهد شد. فرم درخواست يكي از ويزاهاي نروژ بايد شخصا توسط هر فرد كه تقاضاي سفر دارد انجام گيرد.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

نروژ كشوري مرفه است و از سطح اجتماعي خوبي برخوردار است. بيمارستان هاي اين كشور سطح بالايي دارند به همين دليل عده اي از افراد ممكن است براي درمان خود نياز به سفر به اين كشور و پذيرش در بيمارستان هاي آن را داشته باشند. در اين صورت پس از هماهنگي با بيمارستان يا كلينيك دعوتنامه اي از جانب آن ها ارسال مي شود و فرد مي تواند براي معالجه خود ويزاي پزشكي نروژ را دريافت كند و به اين كشور وارد شود.

اخذ ويزاي پزشكي نروژ

تعداد دفعات ورود به نروژ با استفاده از ويزاي نروژ

معمولا ويزاي نروژ به صورت سينگل كه همان تك ورودي (نوع C) است صادر مي شود يعني در طول مدت اعتبار ويزاي تضميني نروژ تنها يك بار حق ورود به حوزه شنگن را داريد و بعد از ورودتان و خروج از شنگن نمي توانيد دوباره به اين كشور وارد شويد، حتي اگر از زمان اعتبار ويزاي فوري نروژ باقي مانده باشد. اگر بعد از اينكه ويزاي نورژ تك ورودي را دريافت كرديد مدتي براي ورود به نروژ تاخير داشتيد در مدت باقي مانده مي توانيد در اين حوزه اقامت داشته باشيد. مثلا اگر پس از صدور ويزا يك ماه تاخير داشتيد تنها دو ماه حق اقامت در نروژ را خواهيد داشت.

اگر قصد داريد در طول مدت اعتبار ويزاهاي نروژ به شنگن چندين بار ورود و خروج داشته باشيد بايد زماني كه فرم را پر مي كنيد نوع ويزاي شنگن را به حالت مالتيپل انتخاب كنيد كه به فرد اجازه خواهد داد چندين بار به اين حوزه وارد و خارج شود كه براي آن بايد دليل منطقي داشته باشيد مثلا اگر راننده ترانزيت هستيد، كسب و كاري در نروژ داريد و يا خانواده تان در آنجا مقيم هستند با درخواستتان موافقت خواهد شد.

هرينه صدور ويزاي نروژ

براي صدور ويزاي نروژ بايد هزينه اي پرداخت كنيد. اكر كودكتان تا 6 سال سن دارد هزينه صدور ويزاي نروژ براي او رايگان خواهد بود اما اگر بين 6 تا 12 سال دارد مبلغ 35 يورو هزينه خواهد داشت. هم چنين براي بزرگسالان هزينه صدور ويزاي نروژ 60 يورو خواهد بود.

هرينه صدور ويزاهاي نروژ

تمديد ويزاي نروژ

افراد مي توانند با هر هدفي كه از سفر خود دارند يكي از ويزاهاي نروژ را دريافت كنند كه اعتبار آن 90 روز خواهد بود. بايد بدانيد ويزايي كه كشورهاي عضو حوزه شنگن صادر مي كنند قابل تمديد نمي باشد، البته بعضي از كشورها براي رفتن به نروژ آزاد هستند و لازم نيست ويزا دريافت كنند. در زمينه تمديد ويزا استثنائاتي وجود دارد مثلا اگر مدت اعتبار ويزاي اصلي كمتر از 90 روز باشد مي توان آن را تمديد كرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 207
  • بازدید کلی : 3494
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی